تبلیغات
وبلاگ علمی وآموزشی معلّم

وبلاگ علمی وآموزشی معلّم
*سلام بر تمامی پژوهش گران علم ودانش* 
قالب وبلاگ
نظر سنجی
نظر شما در مورد این وبلاگ چیست؟




چت باکس


وقتی كودكان با هوش نمره های كم می گیرند

 

امروزه در جامعه ما والدین نقش ویژه ای در آموزش فرزندان خود به عهده گرفته اند، این امر از یك سو به احساس مسئولیت و نگرانی آنها نسبت به آینده فرزندانشان مربوط می شود و از سوی دیگر ناشی از سهمی است كه نظام آموزش كشور و مدارس به عهده آنها گذاشته اند. یكی از موارد رایج در آموزش و پرورش كشور كسب نمرات كم یا متوسط توسط دانش آموزان است. این نمرات لزوماً به معنای كم هوشی دانش آموزان نیست بلكه در موارد زیادی كودكان باهوش نیز با كسب نمرات كم یا متوسط خانواده خود را دچار تعارض و ناراحتی می كنند.


خانم دكتر «سیلویا ریم» به عنوان متخصص برجسته كه از تجربیات وسیعی در زمینه چگونگی رفتار با كودكان باهوش و تیزهوش برخوردار است، در كتابی راهكارهای حل این معضل اساسی یعنی مقابله با عدم توفیق كودكان باهوش را ارائه كرده است. در این كتاب كه با عنوان «وقتی كه فرزندان باهوش نمره های كم می گیرند» با ترجمه ناهید آزادمنش توسط انتشارات صابرین به دست چاپ سپرده شده است، تأكید اصلی نویسنده بر «سندرم كم آموزی» است. «سندرم» در علم پزشكی به مجموعه ای از مشخصه ها و علل مختلف گفته می شود كه در ایجاد و بروز یك اختلال نقش دارند و نمی توان به وضوح مشخص كرد كه كدام یك از این مشخصه ها به صورت خاص و یا به صورت تركیبی از آنها عامل ایجاد این اختلال هستند.


دكتر سیلویاریم در كتاب خود تأكید كرده است كه كم آموزی در كودكان باهوش و تیزهوش علل بسیار زیاد و ناشناخته ای دارد كه خود تنها به برخی از آنها پرداخته است. دكتر سیلویا ریم كتاب خود را برای دو گروه مشخص از مخاطبین یعنی معلمان و والدین به رشته تحریر درآورده و به تفصیل راهنمایی هایی برای هر دو گروه ارائه داده است. سندرم كم آموزشی مشكلی همه گیر است، این مشكل در هر خانه و كلاس وجود دارد و تنها با كمك والدین و معلمان حل می شود. عدم موفقیت ،مشكلی است كه زندگی خانواده ها را آشفته می كند، بازدهی كلاس را به حداقل می رساند و انگیزه و احساس كنترل فردی را از كودك می گیرد. فعالیت های هر سال تحصیلی جدید، با سؤال ها، موفقیت ها، ناامیدی ها و مشاركت معلمان در راهنمایی دانش آموزان، آغاز می شود. معلمان می خواهند تمام دانش آموزان، خوب كار كنند و درس بخوانند.


آنها می دانند كه بچه های زیادی نیز هستند كه اشتیاق چندانی برای درس خواندن ندارند. آنها نمی دانند كه این بچه های درس نخوان را چگونه به طرف موفقیت سوق دهند. در كتاب سیلویا ریم مدل سه وجهی برای كاهش و معكوس كردن روند كم آموزی دانش آموزان ارائه شده است. این مدل بر اساس مشكلات واقعی زندگی در خانه و مدرسه شكل گرفته است. اگر بعضی از طرح های مطرح شده حس نگرانی یا گناه را در شما ایجاد می كند، به خاطر بسپارید كه حتی بهترین والدین جهان نیز ممكن است اشتباه كنند. همانطوری كه مشغول بررسی روش هایی برای حل مشكلاتتان با بچه ها هستید، به كارهای خوب و درستی كه تاكنون انجام داده اید فكر كنید.




طبقه بندی: تیزهوشان،
[ 1388/10/11 ] [ 13:32 ] [ مصطفی زارعی ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

مطالب این وبلاگ شامل اطلاعات علمی و آموزشی است و از خوانندگان محترم ودوستان و کاربران محترم تقاضا داریم تا هرگونه پیشنهاد و یا انتقادی در مورد وبلاگ و یا مطالب آن دارند ، بیان نموده تا باعث رفع ایرادها و پیشبرد بهتر این وبلاگ در راستای یک وبلاگ مفید برای دوستدارانش شوند.

با تشکر :مدیریت وبلاگ زارعی
09124660064
09394660064
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بروز رسانی :

مرجع کد آهنگ

زیباترین قالبهای بلاگفا